MAKE THE CHANGE in fashion

Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Ambasada Stanów Zjednoczonych oraz partnerzy projektu Social(i)Makers zapraszają na „Hackathon Ethical Fashion, który odbędzie się w dniach 8-9 lipca 2019 r. w Brain Embassy przy ul. Konstruktorskiej 11 w Warszawie. Podczas wydarzenia uczestnicy pracować będa nad innowacjami społecznymi na rzecz odpowiedzialnej mody.

Slow fashion, odpowiedzialna moda, ethical fashion, cyrkularna moda, fair trade, leasing mody to ważne pojęcia, które słyszymy coraz częściej w społecznym dyskursie. Czy rozumiemy ich znaczenie? 

Moda to wynalazek nowej ery i tworzymy ją wszyscy – projektujący, produkujący i kupujący. W tym temacie niezwykle istotne są innowacyjne rozwiązania wyzwań, przed jakimi staje branża modowa. Jeśli pojęcia z r ó w n o w a ż o n e g o  r o z w o j u  i  o d p o w i e d z i a l n e j  m o d y  są Ci bliskie? Prowadzisz firmę, która działa etycznie i chcesz podzielić się swoim doświadczeniem? Działasz w branży mody i nie wiesz, gdzie szukać rozwiązań lub inspiracji, jak sprostać wyzwaniom ekologicznym. Chcesz wprowadzić zmianę w swoim życiu, a nie wiesz od czego zacząć? Przyjdź, zainspiruj się, wypracuj innowacyjne rozwiązania i bądź częścią tej zmiany!

Tematy do pracy podczas hackathonu zostaną zdefiniowane podczas debaty „Wyzwania branży mody”- więcej informacji tutaj.

DZIEŃ I. WYKŁADY

Poniedziałek 8 lipca – wydarzenie otwarte dla wszystkich (po wcześniejszej rejestracji)

09.30 – 10.00 – Rejestracja i networking

10.00 – 12.00 – Debata: Wartości w modzie

dr Marta Karwacka w rozmowie z Anną Piętą (muda talks), Magdą Korol (Instytut Prawa Mody), Bartoszem Ladrą (Elementy Wear), Kasią Piersą (Aliganza Fashion Agency), Grażyną Olbrych (touchwear)

12.00 – 13.30 – Wykład Fashion Victim a Fashion Changer – dr Marta Karwacka (SENSA Sustainable Thinking)

13.30 – 14.15 – Przerwa lunchowa

14.15 – 15.15 – Dobre praktyki rynku mody – wykład Anny Pięty (muda talks)

15.15 – 16.15 – Bawełna fairtrade  – wykład Marii Humy (Fairtrade Polska)

16.15 – 17.30 – Komunikacja marek modowych – case study marki patagonia – film

DZIEŃ II. HACKATHON

Wtorek 9 lipca, od rana – wydarzenie zamknięte (obowiązują wcześniejsze zapisy – ilość miejsc ograniczona)

09.00 – 09.30 – Rejestracja

09.30 – 16.30 – Hackathon – warsztat innowacji społecznych dla branży mody

DZIEŃ II. WIELKI FINAŁ

Wtorek 9 lipca, wieczorem – wydarzenie otwarte dla wszystkich (po wcześniejszej rejestracji)

18.30 – 19.30 – Powitanie, przedstawienie uczestników warsztatów oraz finałowe prezentacje wypracowanych na hackathonie pomysłów

19.30 – 20.30 – Networking i lampka wina

DZIEŃ II. WIELKI FINAŁ

Wtorek 9 lipca, wieczorem – wydarzenie otwarte dla wszystkich (po wcześniejszej rejestracji)

18.30 – 19.30 – Powitanie, przedstawienie uczestników warsztatów oraz finałowe prezentacje wypracowanych na hackathonie pomysłów

19.30 – 20.30 – Networking i lampka wina